Docència telemática - Formación Deportiva
Docència en línia
Quan el Pla Formatiu permet impartir àrees del Bloc ESPECÍFIC a DISTÀNCIA (art. 5 de l'Ordre ECD/158/2014):
1. La Federació haurà de disposar d'un aula virtual constituïda sobre plataformes reconegudes d'elearning (per exemple moodle).
2. La plataforma virtual d'aprenentatge permetrà com a mínim:
- La comunicació entre alumnat i professorat, i viceversa.
- El treball col·laboratiu entre els alumnes.
- L'enviament i avaluació de tasques i activitats.
- El seguiment de l'activitat dels alumnes participants.
- La utilització d'eines d'autocorreció d'activitats interactives.
- L'ús d'instruments d'avaluació de l'alumnat.
3. Els materials didàctics utilitzats en la docència telemàtica, incorporaran, almenys, algun dels següents elements:
- Elements multimèdia i ús de recursos en internet.
- Activitats interactives i d'autoavaluació.
- Estructura i formats adaptats al seu ús en format electrònic.
4. La docència telemàtica precisa de professorat encarregat de mantenir la interacció contínua amb l'alumnat mitjançant tutories per via telemàtica, o presencials, o ambdues, establides en un calendari específic per a cadascuna de les àrees que s'imparteixen mitjançant formació a distància, o formació semipresencial. GUIA de l'alumne amb la programació didàctica i la temporalització del mòdul corresponent.
5. Tant en l'ensenyament a distància com en l'ensenyament semipresencial es combinarà l'avaluació contínua i formativa amb la realització d'activitats d'avaluació necessàriament presencials. Hauran de facilitar la tutorización en línia dels mateixos, a través de diferents mitjans integrats en les unitats temàtiques: fòrums, xats, missatgeria interna, tallers, blogs, etc.
6. La plataforma virtual estarà oberta a l'alumne el temps necessari per a completar les activitats formatives i de recuperació, l'avaluació i el procediment de reclamació d'exàmens.
7. L'accés a la plataforma en cap cas serà inferior al nombre de dies que resulte de dividir el nombre d'hores de l'àrea, dedicats a la docència telemàtica, entre dues. En qualsevol cas, també estarà oberta durant el període entre les convocatòries ordinària i extraordinària d'exàmens.
8. S'adoptaren les mesures que permeten l'accessibilitat universal de l'alumnat amb discapacitat a la docència telemàtica, a les tutories, i a l'ensenyament a distància i semipresencial.
9. Disposaran d'una versió imprimible i igualment comptaran amb exercicis pràctics que es puguen realitzar i corregir en línia.
10. Comptaran amb activitats d'autoavaluació adaptades al contingut del mòdul.